Geen zin in een stijve bruiloft? organiseer dan een festival bruiloft!

Houd jij wel van een feestje en gaan jij en je partner graag naar festivals? Organiseer dan een festival bruiloft! Met een festival bruiloft creeër je een heerlijke ongedwongen sfeer. En voor de echte DIY bruidjes, je kunt dan heerlijk los gaan met de decoratie! 

 

Maar waar moet je nou aan denken, bij zo'n festival bruiloft? Ik heb hier een aantal onderdelen voor jullie op een rijtje gezet.  Houd er wel rekening mee dat bij het plannen je veel zal moeten regelen. Maar No worries er zijn ook gespecialiseerde  bedrijven te vinden die je dit uit handen kunnen nemen. Voor de bruiden die dit graag zelf organiseren, heb ik de volgende tips;

Festival bruiloft

Een ongedwongen sfeer, goede muziek en lekker eten zijn de beste ingredienten voor een geslaagd feest. Het is een echte buiten bruiloft. Het samen zijn, genieten van de muziek en  makkelijk en lekker eten zijn het belangrijkste. 


Locatie

Het belangrijkste is een geschikte locatie vinden, beschikken jullie of wellicht een familie lid van een grote tuin dan zou je het daar kunnen houden. Is dit niet mogelijk denk dan eens aan een mooi park, natuurgebied of een boederij. Zorg ervoor dat wanneer je het in een park of natuurgebied houd dat je een vergunning/toestemming hebt voor jullie bruiloft. en houd bij het uitzoeken van de locatie rekening met de volgende punten;

  • Is het goed toegankelijk voor leveranciers?
  • Zijn er toilet mogelijkheden of kunnen deze geplaatst worden?
  • Tot hoelaat mag er muziek te horen zijn?
  • zijn er stroomvoorzieningen?

Tent

 Je doet er verstandig aan om een tent te huren. Je hoopt natuurlijk op een prachtige dag maar wat als er toch wat regen valt, wil je toch dat je gasten droog kunnen staan. Maar niet alleen voor de regen die kan vallen, op een hele zonnige dag is het ook prettig dat er een schaduw plek gecreeërd kan worden. Tegenwoordig heb je tenten in allemaal soorten en maten.

Meubilair

Je kunt verschillende meubulair huren, maar denk ook eens aan stro balen of fatboys waar gasten heerlijk op neer kunnen ploffen. Zorg eventueel voor mooie kleden over de strobalen om kriebelen te voorkomen.  


Decoratie

Bij een festival kun je perfect los gaan kleurrijke decoratie. Denk bijvoorbeeld aan slingers, pom poms of linten in de bomen.  Wanneer het ´s avonds donker wordt, kan jullie trouwlocatie helemaal sprookjesachtig worden door gebruik te maken van allerlei lichtjes. Hang bijvoorbeeld zelfgemaakte lichtjesslingers in de bomen en zet candle bags langs de paden.  En ik zal jullie alvast een geheimpje verklappen ;)....binnenkort zijn er ook op onze website stickers te bestellen die je kan gebruiken voor de decoratie.

Eten en drinken

Bij een goed feestje, hoort goed eten en drinken! Nu ben ik een echte bourgondiër.  persoonlijk zo leuk vind is dat het bij een festival bruiloft, het  ook wat minder chic dan bij een echt huwelijksdiner mag. Een barbecue is een leuk idee, maar foodtrucks passen natuurlijk helemaal goed bij het festival thema. Zorg dat je gasten minimaal 3 a 4 verschillende gerechten kunnen kiezen.

Entertainment


Het belangrijkste is wel muziek! Het is natuurlijk wanneer jullie meerdere bandjes in kunnen huren die op een klein podium kunnen staan. Maar dit wordt al snel erg duur. Je kunt natuurlijk beginnen met een band die je later vervangt door een DJ.

Naast de muziek is het altijd leuk wanneer gasten ook andere dingen kunnen doen. Een photobooth is gegarandeerd een succes. Zeker wanneer jullie zo´n leuke photobooth regelen in een oud busje. 

Kamperen

Net als bij de bekende festivals zoals pinkpop, lowlands ed. is het wel zo gaaf om een kampeerterrein toe te voegen voor de gasten die graag willen blijven slapen. Zo hoeven ze ´s avonds laat niet meer naar huis en kunnen jullie er een gezellig trouwweekend van maken. Je kunt gasten gemakkelijk zelf tentjes mee laten nemen maar misschien is het ook wel gaaf om een grote tipi tent voordeel te huren. en komen er ook kinderen op jullie bruilof? dan is het extra makkelijk dat de kinderen gewoon lekker naar bed kunnen zodra ze moe zijn! wil je meer tips voor kinderen op je bruiloft; lees dan hier mijn tips.